Vacature Medewerker Burgerzaken

Medewerker Burgerzaken in Leiderdorp

Allround medewerker burgerzaken

32 - 36 uur, max. € 4.052,- (schaal 8) bij een 36-urige werkweek

Bij gemeente Leiderdorp kijken wij naar de toekomst! WIJ spelen in op de behoefte van inwoners, instellingen en ondernemers en laten ons daarbij leiden door de vragen die komen vanuit onze omgeving. Verbinding en bloei zijn onze kernwaarden en dagelijkse realisatie van deze kernwaarden het doel! Ben jij die allround medewerker burgerzaken op zoek naar een nieuwe uitdaging waar je echt je tanden in kunt zetten?

Onze gemeente heeft, door de aanwezigheid van een regionaal ziekenhuis, een grote Burgerlijke Stand (ca. 1700 geboorte- en 600 overlijdensaangiften per jaar). Van onze collega's vraagt dit om precisie, kennis, sterke schriftelijke én communicatieve vaardigheden en de kunst om snel en goed te kunnen schakelen. Als allround medewerker Burgerzaken speel jij dus een cruciale rol!

We bieden service en verstrekken producten & informatie van en over de gemeente. Zaken zoals reisdocumenten, vergunningen, afvalinzameling, groenonderhoud, bestemmingsplannen en verkeersaanpassingen zijn daarmee dagelijkse begrippen.

Wat ga je doen als ALLROUND MEDEWERKER BURGERZAKEN?

In deze allround functie ligt het accent op de Burgerlijke stand, IPR & Naturalisaties en Opties.

Je voert alle werkzaamheden m.b.t. dit vakgebied uit, en je bent voor je collega's aanspreekpunt voor complexe Burgerlijke Stand- en IPR-casuïstiek. Je beoordeelt buitenlandse brondocumenten en behandelt verzoeken tot naturalisatie en optie. Samen met een collega coördineer en plan je de huwelijken en partnerschapsregistraties, en ben je aanspreekpunt voor de Babsen van de gemeente. Je voltrekt kosteloze huwelijken. Wat doe je verder binnen deze functie?

  • Je bewaakt de kwaliteit van de Burgerlijke Stand.
  • Alle voorkomende baliewerkzaamheden en overige werkzaamheden op het werkterrein, zoals het behandelen van aanvragen en mutaties m.b.t. de BRP.
  • In voorkomende gevallen participeer je in projecten.

WIE BEN JIJ?

Een weerspiegeling van onze filosofie en inspiratie voor je team! Jouw enthousiaste, klantgerichte instelling maakt hét verschil en daarmee ben jij de perfecte match voor onze organisatie!

Je bent een flexibele, stressbestendige persoonlijkheid en werkt zorgvuldig en oplossingsgericht. Met jouw nieuwsgierige, behulpzame karakter en respectvolle benadering, straal jij het gewenste vertrouwen uit zowel naar onze klanten als naar jouw collega's. Daarnaast uit jouw manier van zelfreflectie zich in succesvolle samenwerkingen en de kunst om op positieve wijze feedback te kunnen geven en ontvangen wanneer nodig.

Verder neem je de volgende kennis en ervaring mee:

  • Een Hbo werk- en denkniveau
  • Een afgeronde opleiding BA-BZ of MLO-BZ of een vergelijkbare opleiding
  • Minimaal 5 jaar ervaring met complexe burgerlijke stand en IPR-casuïstiek en alle processen van de burgerlijke stand
  • Ervaring met Key2 burgerzaken/Portaal Burgerzaken

Herken jij jezelf in de genoemde kenmerken en kwaliteiten? Dan pas jij mogelijk goed bij onze cultuur en onze organisatie en gaan wij graag een verkennend gesprek met je aan!

Kandidaten zonder relevante opleiding en ervaring worden daarom niet meegenomen in de selectieprocedure. Twijfel jij of jouw profiel voldoende aansluit? Bel dan gerust om dit met ons te overleggen.

ONS TEAM BURGERZAKEN

Wij werken gericht samen om de klant centraal te zetten. Onze dienstverlening wordt bepaald door de vraag van de klant. Het Serviceplein (klantcontactcentrum) is de ingang voor vragen van inwoners, ondernemers en instellingen en biedt service bij het verkrijgen van alle producten (zoals reisdocumenten en vergunningen), diensten (onder andere afvalinzameling en groenonderhoud) en informatie van/over de gemeente (bijvoorbeeld bestemmingsplannen en (tijdelijke) verkeersaanpassingen). Het Serviceplein bestaat uit de teams Burgerzaken en Klantcontact.

Waarom kiezen voor deze functie?

3 redenen waarom jij de overstap moet maken:

  1. Gemeente Leiderdorp is een kleinere gemeente, je leert elkaar snel kennen en de korte lijnen maken het samenwerken makkelijk en prettig!
  2. Je komt te werken op een prachtige locatie die zowel met het openbaar vervoer als met eigen vervoer goed bereikbaar is en waar ook voldoende parkeergelegenheid aanwezig is.
  3. We moedigen eigenaarschap en nieuwe initiatieven aan, deel je ideeën en maak samen met ons écht het verschil voor onze mooie gemeente!

DIT KRIJG JIJ

We bieden jou een uitdagende en afwisselende functie met een salaris van max. € 4.052, - (schaal 8) bij een 36-urige werkweek. Verder hebben we voor jou:

  • Een contract voor de periode van één jaar met een werkweek van 32 - 36 uur per week. Bevalt het van beide kanten? Dan treed je vast in dienst.
  • Informele sfeer waarin we met inzet en plezier werken aan het beste resultaat voor onze inwoners.
  • Professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling. We hebben een uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen.
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% bovenop je salaris (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) wat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen.
  • Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bovenop de wettelijke 70%-regeling.
  • Opname in het ABP-pensioenfonds en een jaarlijkse tegemoetkoming ziektekostenverzekering.
  • We werken hybride, waarbij het uitgangspunt is dat je een deel van je werktijd in overleg ook thuis kunt werken.
  • Een mobiele telefoon en laptop krijg je ter beschikking.

ENTHOUSIAST GEWORDEN? Wij verwelkomen jou graag!

Deze vacature staat voor langere periode uit en tussentijds houden wij de reacties in de gaten, zien wij een mogelijke match dan nodigen wij je uit. Wij sluiten de vacature zodra de juiste match gemaakt is vragen je daarom niet te wachten met reageren als jij denkt dat je aan het gevraagde profiel voldoet.

Gemeente Leiderdorp is bevlogen en behulpzaam.

Functie:medewerker burgerzaken
Startdatum:11-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:4052 – 4052
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met NLEx via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoeterwoudekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoeterwoudekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoeterwoude
  2. Medewerker Burgerzaken NLEx 11-11-2023

Bekijk ook andere vacatures