Vacature Wabo Casemanager/Omgevingsregisseur

Wabo Casemanager/Omgevingsregisseur in Zoeterwoude

Ben jij een bouwer? Bouw mee met ons!

Wabo Casemanager/Omgevingsregisseur

36 uur, max. €5.009,00 bij 36 uur (schaal 10)

Ben jij een kei in vergunningverlening en thuis in de omgevingswet? Dan kan je zo maar onze nieuwe Wabo Casemanager/Omgevingsregisseur zijn.

WIJ hebben een interessante, afwisselende baan als Wabo Casemanager/ Omgevingsregisseur. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het gehele casemanagement van de vergunningverlening: van vooroverleg en initiatief tot en met het besluit op een aanvraag om een omgevingsvergunning. Jij voorziet onze inwoners en ondernemers van de juiste informatie wanneer zij controleren of hun situatie om een vergunning vraagt. Je controleert aanvragen aan relevante wet- en regelgeving (bijvoorbeeld het bestemmingsplan en Bouwbesluit) en verzamelt adviezen (bijvoorbeeld Omgevingsvisie, welstand, milieu en parkeren).

Ook adviseer je, waar nodig, het management en bestuur. Dit alles in een maatschappelijke context, zoals bij de samenwerking met interne en externe partners, andere teams, de Omgevingsdienst, ondernemers en overige belanghebbenden. Vanuit de "ja mits"-gedachte stel je je hierbij flexibel op en denk je op een positieve en proactieve manier mee. Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging en denkt mee over de noodzakelijke toekomstige aanpassingen in de werkprocessen.

Tot slot help je je collega's waar je kan. Zoeterwoude is een kleine gemeente, waardoor het voorkomt dat je meer moet doen dan je takenpakket voorschrijft. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat je inspringt voor een collega die baliewerkzaamheden doet, of dat je meedenkt met het opstellen van beleid.

JIJ bent een proactieve en flexibele denker. Je bent een kei in procesplanning, kunt goed samenwerken en hebt een analytisch denkvermogen. Je denkt in mogelijkheden en kansen. Je hebt aantoonbare affiniteit met het omgevingsrecht. Je hebt de wensen van klanten snel in beeld en kunt deze als geen ander vertalen naar klantgerichte oplossingen. Je hebt daarbij oog voor tegenstrijdige belangen en kunt deze verwerken in een haalbaar resultaat. Met jouw goede adviesvaardigheden communiceer je transparant en klantgericht. Verder vragen wij van jou:

  • Een passend diploma op hbo-niveau, zoals bouwkunde of een juridisch-planologisch diploma, of een mbo-diploma met ruime ervaring en passende vaardigheden in het omgevingsrecht.
  • Je hebt oog voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen binnen de organisatie.
  • Je kan omgaan met deadlines.

Voldoe je niet aan alle eisen, maar zie je voldoende aanknopingspunten met jouw profiel? Aarzel niet en reageer! We zijn vooral benieuwd hoe jij verwacht van toegevoegde waarde te zijn.

AANBOD voor jou is een afwisselende uitdagende functie in een collegiaal team. Een werkweek van 36 uur met een salaris van maximaal € 5009,00 bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 10).

Daarnaast bieden we jou:

  • Jaarcontract met een intentie tot een vast dienstverband.
  • Informele sfeer waarin we met inzet en plezier werken aan het beste resultaat voor onze burgers.
  • Professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld met het brede aanbod aan workshops en cursussen van onze 'Academie71'.
  • Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, die je via een Individueel Keuzebudget zelf kunt kiezen. Dit IKB van 17,05% krijg je bovenop je salaris.
  • Invloed op je werktijden: gedeeltelijk thuiswerken is de norm.
  • Een mobiele telefoon en laptop krijg je ter beschikking.
  • Bij ons kan je gratis parkeren.

ONS TEAM Team Vergunningen, Handhaving en Veiligheid valt binnen het domein Ruimtelijke Ontwikkeling. Je directe collega's zijn vergunningverleners, toezichthouders, beleidsmedewerker en een handhaver (BOA). Daarnaast werk je ook veel samen met de collega's van Team Ontwikkeling Fysieke Leefomgeving. Door de kleine omvang van de organisatie hebben jij en je collega's veel vrijheid maar ook veel verantwoordelijkheid. Wij kennen elkaar en zijn bereid voor elkaar in te springen. We hebben korte lijnen met het bestuur en het contact met onze inwoners en ondernemers is laagdrempelig. Dat is de kracht en charme van het werken bij gemeente Zoeterwoude.

ENTHOUSIAST geworden? Deze vacature staat langere tijd uit, we checken de reacties regelmatig. Zien we een match, dan nodigen we je zo spoedig mogelijk uit voor een gesprek.

Wil je meer inhoudelijke informatie? Neem dan contact op met met Marlies Lammers, via 8. Heb je vragen over het sollicitatieproces? Neem dan contact op met , , via . Tussen 18 augustus en 8 september kan je contact opnemen met Marjolein van der Meij, , via .

Gemeente Zoeterwoude werkt met veel inzet aan onze dienstverlenende taken in een prettig informele sfeer. Dat doen we met korte lijnen in alle ruimte. Ruimte die onze weidse & groene omgeving biedt. Maar ook in het werk. Daar is ruimte voor eigen initiatieven, ruimte voor ambities en zelfontwikkeling. We vinden flexibiliteit, toegankelijkheid en open staan voor gesprekken met ondernemers en bewoners belangrijk. We staan voor elkaar klaar, zijn betrokken bij elkaar. We leveren maatwerk in onze dienstverlening altijd met oog voor mensen, luisterend naar hun wensen. De juiste balans tussen een brede ondernemende scope én de menselijke maat, dat maakt onze gemeente uniek.

WIJ ZIJN GEMEENTE ZOETERWOUDE.

Functie:wabo casemanager omgevingsregisseur
Startdatum:11-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:5009 – 5009
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met NLEx via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoeterwoudekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoeterwoudekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoeterwoude
  2. Wabo Casemanager/Omgevingsregisseur NLEx 11-11-2023

Bekijk ook andere vacatures