Vacature Senior Adviseur Media & PR

Senior Adviseur Media & PR in s-Gravenhage

Senior Adviseur Media & PR

  • Reageer t/m 23 juni 2024

Met meer dan 25.000 medewerkers voeren wij de kerntaken van de Belastingdienst uit en dragen we elke dag bij aan een financieel gezond Nederland. In ons werk staan burgers en bedrijven altijd centraal. Als Senior Adviseur Media & PR heb jij de taak om onze verhalen over te brengen en bouw je actief mee aan ons imago. Dit doe je voornamelijk vanuit Utrecht, maar ook in Den Haag, in het hart van de politiek.

  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Reclame/ communicatie/ marketing/ pr/ voorlichting
  • € 4.278,- / € 6.320,- bruto p.m.
  • Den Haag / Utrecht

  • Reageer t/m 23 juni 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het mediabeleid van de Belastingdienst. Je zorgt dat de beantwoording van persvragen vlot verloopt en je draagt actief verbeterpunten aan. Daarnaast ontwikkel je een aanpak om meer onderwerpen uit de organisatie te halen en actief onder de aandacht van de media te brengen. Denk aan verhalen over hoe we burgers en bedrijven helpen, vernieuwingen in onze dienstverlening, kijkjes in de keuken en verhalen over onze eigen medewerkers. Hierin zetten we vaak onze eigen medewerkers in de hoofdrol. Aan jou de vraag om een aanpak te ontwikkelen om ook de directeuren van de Belastingdienst het woord te laten over ontwikkelingen die interessant zijn voor de buitenwereld. Daarnaast bouw je de samenwerking met de woordvoerders en persvoorlichters van het ministerie van Financiën verder uit. Je draagt bij aan het gesprek over hoe we perszaken optimaal kunnen organiseren bij de Belastingdienst omdat ze de uitvoering betreffen, of het ministerie van Financiën omdat ze politiek-bestuurlijk gevoelig zijn en de bewindslieden raken. Hiervoor voer je ook regelmatig overleg met de directie Politiek-Bestuurlijke Zaken. Ook draag je zelf actief bij aan de afhandeling van persvragen en breng je proactief verhalen onder de aandacht van de media.

Het cluster persvoorlichting bestaat op dit moment uit drie persvoorlichters. Jij krijgt de rol van trekker van het cluster. Daarnaast werk je samen met collega's van corporate- en uitvoeringscommunicatie, bijvoorbeeld in campagnes. Ook werk je nauw samen met de persvoorlichters en woordvoerders van het ministerie van Financiën.

"Ik zie de Belastingdienst als een professionele en deskundige organisatie met een grote maatschappelijke taak. Echter ook een organisatie die onder druk staat en waar fouten zijn gemaakt. Tegelijkertijd is er de wil om te leren en weer een organisatie te worden waar we trots op mogen zijn." Anke, directeur Corporate Dienst Communicatie.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als journalist, woordvoerder of persvoorlichter in een politieke en/of overheidsomgeving of een grote organisatie.
  • Je bent een stevige gesprekspartner en kan goed omgaan met verschillende belangen.
  • Je hebt ambities om de persvoorlichting van de Belastingdienst verder te ontwikkelen en neemt hierin graag het voortouw.
  • Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands en beheerst het Engels goed.

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op donderdag 4 juli vinden de selectiegesprekken plaats.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren bij de Belastingdienst

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voorselectietest

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

Sollicitatiegesprek

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Assessment

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Arbeidsvoorwaarden

We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

  • 1.
  • 2. Voorselectietest
  • 3. Sollicitatiegesprek
  • 4. Assessment
  • 5. Arbeidsvoorwaarden

Neem contact op met Jacqueline Roos, afdelingshoofd communicatie burgers en bedrijven

  • Contact via Whatsapp:

  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Reclame/ communicatie/ marketing/ pr/ voorlichting
  • € 4.278,- / € 6.320,- bruto p.m.
  • Den Haag / Utrecht

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau

Schaal 12



Functie:adviseur media & pr
Startdatum:31-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4278 – 6320
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Zoeterwoudekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoeterwoudekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Adviseur Media & PR Belastingdienst 31-05-2024

Bekijk ook andere vacatures