Vacature Gemeentesecretaris/Project Directeur

Gemeentesecretaris/Project Directeur in Voorschoten

Gemeentesecretaris/project directeur

Opdrachtnummer 21603 Opdrachtgever Gemeente Voorschoten Datum 1 januari 2024 tot 1 januari 2025 Uren per week voor 36 uur per week. Status

Open

Regio Zuid-Holland Functie type Administratief en Officemanagement, Secretaris en PMO Sluitingsdatum 19 december 2023 Verlengingsopties Ja, 2x 6 maanden.

-

Introductie

Voor de Gemeente Voorschoten zijn wij op zoek naar een Gemeentesecretaris/project directeur.

Opdracht inhoud

De afgelopen maanden heeft een interim gemeentesecretaris een organisatie-ontwikkelplan opgemaakt, waarin een vijftiental samenhangende projecten zijn opgenomen met als doel concrete resultaten te bereiken en deze te borgen naar de toekomst toe. Jouw opdracht bestaat er uit om in de rol van ambtelijk opdrachtnemer van het college ervoor te zorgen dat de projecten succesvol worden geïmplementeerd in de gehele organisatie.

Tijdens deze veranderingen heeft de organisatie heeft zichtbaar, menselijk en verbindend leiderschap nodig. Jij geeft in de functie van gemeentesecretaris daarbij het goede voorbeeld. De directe aansturing van de tien teammanagers, een domeinhoofd en het voorzitten van het MT-overleg behoort tot jouw taken.

Daarnaast zorg je voor een goede positionering van Voorschoten in de (Leidse) regio. Dat doe je onder andere door een actieve bijdrage te leveren in regionale samenwerkingsverbanden. Voorschoten heeft een bestuurlijke focus op de Leidse regio (Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Zoeterwoude), daarnaast werkt Voorschoten samen in het grotere Holland Rijnland-verband en in Hollands Midden. Er zijn verschillende regio-overleggen waar je vanuit jouw rol in deelneemt.

Als hoofd van de ambtelijke organisatie vervul je ook de rol van bestuurder op grond van de WOR. Daarbij zet je de relatie met de OR op constructieve wijze voort.

Organisatie

De gemeente Voorschoten ligt in de randstad tussen Den Haag en Leiden en heeft ruim 25.000 inwoners. Voorschoten een heerlijk woondorp, met betrokken inwoners, ondernemers en verenigingen. Een dorp met een groen karakter, voldoende voorzieningen, maar toch ook dichtbij de stad. Voorschoten behoort niet voor niets al jaren tot de top 10 van beste woongemeenten.

De gemeente Voorschoten staat dichtbij de inwoner. Een open bestuurscultuur, een bestuur dat bereikbaar en transparant is, met een goede dienstverlening op alle gebieden. Uniek in Nederland is dat we in het gemeentehuis opvang voor zo'n 68 Oekraïense ontheemden hebben gerealiseerd.

DE ORGANISATIE:

De gemeente Voorschoten heeft met zijn 200 medewerkers een prettige en informele werksfeer, lijnen zijn kort en medewerkers werken onder aansturing van 10 teammanagers hard om het verschil te maken in het dorp. We werken vanuit onze drie kernwaarden: vakkundig, betrouwbaar en in eenvoud. Dit betekent onder andere dat we goede dienstverlening leveren, afspraken nakomen, efficiënt werken en zaken niet onnodig ingewikkeld maken. We werken op onderdelen opgavengericht en in samenwerking met inwoners, ondernemers en organisaties.

Doordat de organisatie, na de ontvlechting van de ambtelijke fusieorganisatie waar de gemeente eerst in deelnam, nog maar kort bestaat is het nog zoeken naar hoe we het werk het beste kunnen doen. We zijn dus in opbouw, waarbij de basis nog niet altijd op orde is. Processen moeten worden herzien, kwaliteitsverbetering vraagt aandacht en, net als bij veel werkgevers, is het een uitdaging om op de krappe arbeidsmarkt een aantrekkelijke werkgever te zijn.

Competenties

  • Je hebt inlevingsvermogen;
  • Je beschikt over veranderkracht;
  • Je hebt natuurlijk overwicht;
  • Je bent inspirerend;
  • Je bent motiverend;
  • Je hebt doorzettingskracht;
  • Je bent mensgericht;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent stressbestendig.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bedrijfs-/ bestuurskunde;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als gemeentesecretaris of loco-gemeentesecretaris;
  3. Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en verandermanagement (benoem duidelijk waar dit is opgedaan);
  4. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met transformatie van een organisatie naar integraal en klantgericht werken binnen een gemeentelijke organisatie(maak dit doormiddel van een voorbeeld duidelijk aantoonbaar);
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het inrichten van een nieuwe organisatiestructuur (benoem waar opgedaan in het cv);
  6. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als gemeentesecretaris, loco-gemeentesecretaris, directeur bij een gemeente;
  7. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met zowel het werken in een ambtelijk samenwerkingsverband binnen een 35.000 - gemeente.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via of of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co . ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP'ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP'ers. Wij hebben ze. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP'ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.



Functie:gemeentesecretaris project directeur
Startdatum:13-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Heerenveen via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoeterwoudekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoeterwoudekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoeterwoude
  2. Gemeentesecretaris/Project Directeur Gemeente Heerenveen 13-12-2023

Bekijk ook andere vacatures